Jävla geting

Stugan, kära stugan. Hur underbart det än är så måste ja gnälla lite över mitt getingstick. Allergisk reaktion dessutom. Foten och tårna svullna upp och konstant smärta många många timmar. Ett tag ville jag verkligen gråta. Hoppas få sova bort det nu iaf!

Så kan det gå

Klockan är 1.30 på natten. Matilda har lagt sig i husvagnen och låst ute oss andra. Vägrar vakna. När Ryan väl lyckas väcka henne genom fönstret säger hon bara "nej jag har ingen nyckel" och lägger sig för att sova igen. Efter lång övertalning inser hon att hon inte drömmer och släpper in oss. Alltid händer det nåt kul :)

Ännu en sån dag

Förutom en liten olycka med en ölflaska så har dagen idag varit precis lika bra som igår! Sol och bad, massa massa skratt, kubb och volleyboll i solnedgång på stranden. Pojkarna sitter fortfarande vakna och spelar ölspel i förtältet. Som ni säkert vet så pratar vi numera bara engelska i familjen, eftersom Adam och Ryan är här från Skottland och Australien. Man kan tro att det blir stelare eller svårare att prata fritt men det är så mycket roligare! Speciellt eftersom Ryan nu pratar nästan flytande svenska och knåpar ihop galna meningar som får alla att bryta ihop av skratt!

Sommarens höjdpunkt

För mig är verkligen sommarens höjdpunkt att åka till grebbestad med familj och släkt. I år är vi uppåt 25-30 personer som samlas, i stugor och husvagnar på samma camping vid havet. Ni vet när man shoppar och tänker "den här kan jag ha på sommaren eller den här kan jag ha när jag är brun" - det är alltid grebbestad jag föreställer mig då.

En typiskt dag på edsvik camping:
Idag vaknade vi i husvagnen, städade undan föregående kvälls fest ifrån förtältet och inhandlade färska frallor. Dukade fram frukost och väntade in att alla skulle vakna. Barnen leker och cyklar.

Alla packar sin strandväska och sina stolar och går ner på stranden, där alla sitter tillsammans. Barnen leker och far runt, badar, fiskar krabbor och samlar snäckor. De lite rastlösa av oss spelar volleyboll vid nätet på stranden, eller sparkar fotboll. Kanske hoppar man på studsmattan. Glass inhandlas och lunch äts oftast på stranden, idag blev det korv o bröd.

Framåt eftermiddagen duschas det, och vissa åker in till stan och bryggorna. Kanske åker man en sväng till sportshopen.

I kvällssolen sitter vi tillsammans framför grillarna i våra campingstolar och dricker vin eller öl - antingen nere på stranden eller vid stugorna. Idag spelades det gitarr och vi sjöng tillsammans. Barnen springer som dom vill mellan stugorna och husvagnarna, för vi bor alla på samma del av campingen.

Efter middag spelas kubb eller kortspel, mer dryck intas i något av förtälten och kanske blir det mer gitarr och sång. Oftast hörs vi mest på campingen och oftast är vi sist i säng!

Älskar detta livet!!!

Perfekt dag

Idag var nog den bästa sommardagen hittills för oss! Sol och bad och bästa sällskapet på kössö. Glada barn och massa skratt. Jag låter bilderna tala, det funkar inte med ord

Livet rullar på

Idag var en dag helt utan plan. Jag vaknade upp hos Louise och åkte hemåt vid 13 tiden när jag vågade anse mig körklar, efter en mycket delikat pankaksfrukost! Eftersom solen inte ville visa sig så åkte vi till husvagnen och målade/plockade blåbär i skogen/hade piknik. Vi tog med oss fikan och gick över till Eivor och Bengt, där vi firade att Bengt blir 92 idag. 92 år!! Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om Bengt och hur otrolig han är som människa, men den lämnar jag till en annan dag.

Dagen avslutades iallafall hos mamma och pappa, med nakna barn i vattenspridaren i solen, grillat och sällskap av hela familjen och vänner. Såå trevligt. Fullt ös och skratt hela tiden.

Mys

Idag har jag äntligen fått en kväll/natt med vännerna. Louise Jennie och Johanna. Mat, alkohol och massa skvaller. Det bästa av alla världar. Tillome pyjamas party! Jag sover i en av barnens rum och dom andra delar dubbelsäng, nu när vi tillslut (kl 03) sagt godnatt. Fler såna här kvällar tack!

Nytt hem

Nu är det dags att hitta nytt hem till våra små bebisar här hemma. Det kommer bli tomt utan dom! Lova bröt ihop en stund när vi berättade men jag hoppas hon kan förstå framöver

Dagen med besök

Idag har vi haft besök hela dagen lång. Jennie gabbe och Vincent kom på förmiddagen och senare kom båda systrar med respektive och mor o far! Fika och kaffe, lunch o sen ännu mer fika! Grabbarna lagade rabarberpaj medan vi vilade med barnen 😊

Semester paus

Såå, nu har även bloggen haft en liten semester. Trots att det är semester så händer det mycket här hemma och i huvudet. Sorgen när sjukdom drabbar våra nära, lyckan när syster kommer från Australien och allt däremellan.

Idag var iallafall fokus på Sofie! Syster/moster som äntligen kom hem från Australien med sin Adam. Barnen har längtat länge!!! Vi köpte ballonger som dom dekorerade för fullt, piffade till oss och åkte förväntansfulla till tågstationen. Kärlek, tårar och lycka! Mammas min när hon och Sofie fick kramas igen.. Oslagbar. Vi grillade, drack vin i solen och spelade kubb. Högljutt och livligt som det brukar vara i familjen. Denna gång var alla konversationer på engelska dock.

Skogens guld

För mig är det bästa med skogen alla blåbär! Kantareller och svamp struntar jag fullständigt i! Men blåbären alltså! Nu är vi i stugan och tog en tur till fortet i skogen. Blåbären var så stora och så många att buskarna nästan vek sig. Mängder överallt!!! Vi fick med oss kanske 1-2liter hem innan barnen blev trötta. Ikväll blir det blåbär och mjölk!

Semester

Äntligen blev det semester!!! Sista intensiva dagarna är äntligen över och nu är det avslappning på hög nivå. Bilen gick till Åmål direkt efter jobbet, med barnen. Sebastian blev hemma, men mamma o pappa är med! Idag har vi haft en underbar dag i solen. Ut på morgonen med cyklar för att plocka blåbär i solen. Efter en längre frukost drog vi ner på bluesfestival! Folk över allt, glada och festsugna och vädret på topp!

Det lönar sig

Idag gick jag upp tidigt för en tur till gymmet innan jobbet. Upp med tupp, på med gymkläder, packa väska med ombyte och handduk och smink, göra iordning frukost och lunch-smoothie. Kommer dit och väntar och väntar. Ingen där och ingen kommer. Vafan?! Personalen hade försovit sig. Det hade jag ju knappast tid med så jag fick strunta i allt och åka till jobbet istället.
Kanske kan jag komma hem en timma tidigare och hinna träna då, sa jag för mig själv. Kom hem 19,30. Fail.

Iallafall blev jag otrolig arg på morgonen. Jag satte mig i bilen och skrev ett argt mail. Några timmar senare blev jag uppringd och erbjuden en massage som plåster på såren. Jag hatar massage! Kanske vill jag förlänga mitt träningskort gratis? Ja tack :) det lönar sig att säga ifrån!

Mätt

Persisk mat kan vara det godaste! Riset med bär och lök, det låter så lätt men det är sååå gott! Persiska mamman har bjudit på middag idag! Bahar, Malin och bebis och mina barn var också med. Man vet att man är mätt när inte bara knappen på byxorna är utom räckhåll, utan även gylfen är helt omöjlig att dra upp. Det är en helt ny nivå av mätt. Att sen få med sig matlådor hem med mat = riktig lyx!!!

Självklart var det väldigt mysigt att umgås med Bahar och Malin också :)

Nya objektivet

Upp med tupp

Så nu har jag börjat om min C9 resa! Jag började i lördags så idag är dag 3. Igår och idag har jag sprungit 8km innan jobbet. Så otroligt skönt att kunna röra sig igen. Jag fick ju avbryta sist för när jag väl gick till läkaren hade jag halsfluss och min tå höll på att bli uppäten av stafylokocker! Med en kur penicillin så blev allt bättre. Nu håller den döda huden på att skalas av och ny hud är på gång. Känsliga tittare varnas 🙈

Helg?

Det är mycket jobb nu, så jag hinner knappt med något annat. På fredag tar vi semester, men fram till dess blir det långa dagar!

Idag när jag väl kom hem hade jag paket som väntade! Objektivet jag beställt från Ryssland, gammalt och begagnat. Ska bli så roligt att lära sig använda det! Med tanke på att vänner föder barn och gifter sig för fullt nu! Jag provade lite på barnen, och det är väldigt mycket mer krävande än mina tidigare objektiv. Men så bra det kan bli! Hinner jag så laddar jag upp och visar er imorgon!

Alingsås är "månadens butik" på Lidl och denna bilden rullar på skärmar i alla 170 personalrum. Jag ser ut som jag är bra mycket kortare än alla andra, men jag står med böjda knän! Här är 7 av mina 16 anställda!