Hemma igen

Vi kom hem från Thailand i fredags, efter 26h resa med bil och flyg. Visst var vi trötta, men vårvädret gjorde det mycket lättare. Att mamma städat huset och köpt fina blommor gjorde det ännu lättare. Katterna hade verkligen saknat oss och låter oss inte vara ifred alls nu.

Vi har verklgen haft en bra resa, både själva och sen när Sofie och Adam dök upp som gubben i lådan från Australien. Nu känns det som det var en evighet sen vi var där, även om det bara var några dagar sedan.

Hemma händer en hel del också. Vi ska försöka bli klara med huset och tar en sak i taget. I helgen ska Seb köra sten från ett grustag i Härryda, för att snygga till mellan planeringslådorna på baksidan. Sen har vi hallen kvar att renovera, och lister ska upp på hela nedervåningen. Inga jätte roliga projekt men det måste göras om vi någon gång ska kunna flytta till större. Och det behöver vi!!

Så här fint hade Eivor gjort när vi hälsade på henne i helgen. Det är vykort av bilderna jag tagit och skickat. Skrivit på engelska dessutom! Så roligt att det uppskattas!

Bilder från paradiset

Skriv inläggstext

Vidare

Idag bar det vidare till nästa ö. Koh kood! Vi lämnar en lyckad vistelse på hotel Mercure i koh Chang, för lite mer äkta ö-liv. Fyra nätter ska vi vara här, och vi kommer förmodligen knappt lämna hotellet. Detta hotellet vill man inte lämna!

På eftermiddagarna spelar vi spel och barnen pusslar och spelar på ipaden. Det är inte mycket filmer eller serier för dom, utan bara spel. Tänk så mycket det händer när man hinner lägga 100% fokus och uppmärksamhet till dom. Lova stavar numera schäfer, gitarr, sked, sjuk, djur och andra kluriga ord. Läser gör hon också bra! Igår låg vi på en solstol och vilade och hon kläckte ur sig
- mamma, pappa är 32 år. Signes pappa är ju 40 år. Vilket är mest?
- det är 40 år som är mest.
- då är ju signes pappa 8 år äldre än min pappa!

Theo mest dyker och spenderar dagarna under vatten. Ganska så livsfarlig för han tror han kan simma! Han älskar att hoppa och dyka och idag har dom tittat med cyklop och snorkel på fiskarna i havet. Matade med kex!

Äntligen framme!

Äntligen är vi framme. En lång resa blev det med tre olika flyg och 6h taxiresa till ön. Barnen har varit såå duktiga! Inte klagat eller gnällt eller bråkat det minsta. Vi åkte med Jet airways, vilket vi tidigare inte ens hört talas om. Indiskt tror jag. Långflygningen är vi supernöjda med! Breda säten med touchskärmar i varje stol. Nysläppta filmer och spel hela resan!

Bra mat var det också. Eller god iallafall! Middag och lunch på samma flygning, däremellan glasspinnar, snacks och hur mycket dricka man ville.

Min svanskota mår inte så bra efter denna resan. Känns som den är bruten. Men jag har ju å andra sidan haft problem med den ända sen Theo föddes! Allt var iallafall värt det när vi kom fram till ett för oss nytt hotel på koh Chang, och blev uppgraderade till villa! Såå fin!! Jätte stor och fräsch, med egen uteplats med stor pool med vattenfall och jacuzzi. Barnen var helt i extas (och även jag). Imorgon ska vi utforska poolen och havet mer, för när vi väl kom upp ur vår egen pool var det nästan mörkt. En pad thai blev det iallafall på hotellets restaurang. Av alla pad thai jag ätit har jag aldrig fått den täckt i ett nät av stekt ägg. Gott!

Bebisgos

Lilla lilla bebis så gosig och fin ❤

Snart..

Alla inventeringar är avklarade äntligen! Och jag har planerat personalens semestrar, vilket även det tyngde axlarna. Nu kan jag blicka framåt.. nästan. Imorgon blir en väldigt intensiv jobbdag även den. Mycket ska hinnas med innan flyget går till Thailand. För att göra saken ännu mer komplicerad så är Sebastian överbelastad till max på jobbet.

Han kom hem runt 21, och ska jobba hela natten. Imorgon blir det säkert samma sak. Summa sumarum = han är trött så ögonen knappt kan va öppna, och nära till gråten. Jag behöver packa och städa allt själv. Hoppas jag inte glömmer nåt, för glömsk är jag det senaste!

Dessa godbitar ska ja köpa med till barnen när vi ska vakna 03.30 på morgonen för att åka till flygplatsen. Nyhet på jobbet. Mycket goda och nyttiga. Inget tillsatt socker, endast naturligt förekommande. Finns i tre smaker, och de andra två är med rödbetor och annat mumsigt. Jätte goda! 11,95 liksom! Galet.