Sommarens höjdpunkt

För mig är verkligen sommarens höjdpunkt att åka till grebbestad med familj och släkt. I år är vi uppåt 25-30 personer som samlas, i stugor och husvagnar på samma camping vid havet. Ni vet när man shoppar och tänker "den här kan jag ha på sommaren eller den här kan jag ha när jag är brun" - det är alltid grebbestad jag föreställer mig då.

En typiskt dag på edsvik camping:
Idag vaknade vi i husvagnen, städade undan föregående kvälls fest ifrån förtältet och inhandlade färska frallor. Dukade fram frukost och väntade in att alla skulle vakna. Barnen leker och cyklar.

Alla packar sin strandväska och sina stolar och går ner på stranden, där alla sitter tillsammans. Barnen leker och far runt, badar, fiskar krabbor och samlar snäckor. De lite rastlösa av oss spelar volleyboll vid nätet på stranden, eller sparkar fotboll. Kanske hoppar man på studsmattan. Glass inhandlas och lunch äts oftast på stranden, idag blev det korv o bröd.

Framåt eftermiddagen duschas det, och vissa åker in till stan och bryggorna. Kanske åker man en sväng till sportshopen.

I kvällssolen sitter vi tillsammans framför grillarna i våra campingstolar och dricker vin eller öl - antingen nere på stranden eller vid stugorna. Idag spelades det gitarr och vi sjöng tillsammans. Barnen springer som dom vill mellan stugorna och husvagnarna, för vi bor alla på samma del av campingen.

Efter middag spelas kubb eller kortspel, mer dryck intas i något av förtälten och kanske blir det mer gitarr och sång. Oftast hörs vi mest på campingen och oftast är vi sist i säng!

Älskar detta livet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0