Melbourne

Såå, morgonen efter bröllopet mådde vi alla lite sådär får jag väl erkänna. Jag har inte vanan inne längre. Men upp tidigt och packa in oss i bilarna för en roadtrip till Melbourne. De tog typ 4h att köra pga nåt vägarbete, men de gick ändå ganska smidigt. Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv att jag våga köra mitt i centrala stoorstaden med vänstertrafik dessutom! Vi hade hyrt en lägenhet som visade sig ligga väldigt bra, och dessutom var väldigt fin! Två sovrum, öppet kök och vardagsrum med två bäddsoffor och fin utsikt från balkongen. Vi hade i sann Christ-anda packat halva bilen full med mat och snacks. 

Kvällen spenderades (efter ett dopp i poolen) ute på stan med Matildas vän från Sverige och hennes aussi pojkvän. Mycket trevligt och god mat! Sen följde dom med oss hem, där det drinkades och spelades kort till 3 på natten. 

Morgonen därpå var det sol och 30 grader varmt. Eftersom vissa inte mådde så bra så tog jag och Ellis en morgonpromenad i staden. Jag vågade mig ut bland höghus och smågator och hittade hem lagom till att dom andra började vakna. En god frukost lagades och sen spenderade vi dagen på St Kilda beach. Väldigt fint vatten, och varmare än jag trodde. Riktigt gott! Ellis fick sin första dag i sand och saltvatten, vilket han verkade tycka var helt okej. Lite skeptisk till vågorna när han satt i vattenbrynet själv, men sanden var smaskig. Vi packade ihop när det började blåsa och gick upp på mysiga gator där vi åt glass och shoppade lite. Poolen i lägenheten lockade för barnen så vi badade innan nästa middag på stan. 

Söndagen var vi på Victoria market. Jag som älskar marknader!! Det var verklgen nåt för mig. Vi hann inte ens gå halva tror jag, så stort de var! Allt från kläder till prylar till mat! Theo fick köpa en egen drone, vilket nog var hans höjdpunkt på resan. Ja måste säga att jag älskar Melbourne som stad! Trodde jag skulle tycka det var brötigt, men det är Såå vackert och omhändertaget överallt. Alla gator pryds av fina rabatter och träd och stenläggningar och varje hus ser ut som lyxhotell. Parker och vackra vyer. Verkligen en favoritstad!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0