Lekplats

Jag skrev häromdagen att jag skulle ta med barnen till en lekplats. Herregud vilken lekplats det var. Enorm! Vi var helt ensamma. Massa borgar och klättring, flera olika gungställningar, monkeybars, tinnar och torn. Barnen älskade det! Theo ramlade däremot ner från nån högre ställning och bet sig ordentligt i läppen. Han var ledsen i en minut sen sprang dom vidare. 

Idag har vi haft en hängdag hemma efter en sen kväll med besök av vänner igår. På eftermiddagen blev det molnigt och vi bestämde oss för att åka och bowla. Barnens första gång. Lova lyckades ju såklart göra en strike på första försöket, vilket oroade mig. Risken att hon skulle bryta ihop över mindre lyckade kast efter en sån start var överhängande. Men det gick bra. Hon krånglade med sina skor däremot. Kunde inte bestämma om det var bäst med för stora eller för små, för ingen passade. Men hon fick snällt gå fram till disken och krångla själv på engelska tre gånger. 
"Can i have one size bigger?" sa hon den lilla gullhönan. Då blev den ena för lös. Så hon gick fram igen och sa "do you have another? This to loose". 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 

Och här är lovas senaste skapelse. Känguru, lama och koala. Jag måste säga att jag är imponerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0