Köttfritt?

Nu har vi varit i Australien i snart 6 veckor. Jag insåg häromdagen att jag inte ätit kött på hela den perioden, med ett enda undantag för en hamburgare på restaurang i Melbourne (fruktansvärt äcklig dessutom). 6 veckor utan kött alltså. Jag äcklas lite av att inte veta hur köttindustrin är här. Inte veta om djuren pumpas med antibiotika eller hur bra/inte bra dom har det. Så det har liksom kommit naturligt, självklart har det underlättat också eftersom Sofie och Adam (och Matilda) är vegetarianer. Barnen och Sebastian har fortfarande ätit kött men i mindre mängder än vanligt. Favoritlunchen för barnen just nu är en quinoablandning med tacosmak blandat med bönor. Även jag äter mycket quinoa, sötpotatis och tonfisk! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0