Rensa

Idag har gått i ett svep, det känns som jag hann mycket men ändå ingenting! Jag och Ellis satte oss på golvet i badrummet och började rensa. O herregud vad jag skulle gjort det för längesedan! En hel icapåse med skräp blev det tillslut. Så nu är allt smink och dylikt uppradat på hyllan och jag ska bara bestämma vad som ska få följa med till Australien och vad som ska plockas undan. Även badrummet uppe har fått sen en genomgång.  Ni som känner mig vet ju att jag mår bra av att rensa och sortera. Det lugnar min själ. 

När stora barnen kom hem så hann jag dessutom sy lite. Lagade några byxor åt Sebastian och sydde upp ett par klänningar och ett linne till mig själv. Tur Ellis är så nöjd att ha barnen hemma, så han sitter med dom lugnt och stilla! Lugnet är snart ett minne blott för han är millimeter från att krypa. Han slänger sig från sittande ner på alla fyra och kämpar och stånkar. Bakåt och runt i en ring kommer han än så länge. Bävar för fortsättningen..

Jag provade lite nytt till middag idag, mycket lyckat blev det! Jag fräste lök, paprika och vitlök. Sen gjorde jag en sås på Philadelphia, hummerfond, lite vitt vin, grädde, dill och kryddor. Det fick koka ihop medan jag gjorde ris och kokt blomkål. Sista minuterna la jag i ärtor och tärningar av torskfilé som fick tillagas i såsen. Mums!

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0