Bokat!

Ikväll bokade vi biljetter till Bali tur och retur! Vi får 19 nätter totalt innan hemresa till Melbourne och Sverige. Hur vi fördelar dom är fortfarande lite oklart. Det känns iallafall toppen att ha bokat! 

Idag spenderade vi dagen med Jennie och Louise och barnen på lekland i Kållered. Ett antal kaffe, lunch och lek = en bra dag! Med oss fick vi nya hattar, Theo med favoriten bowser. Den hade han också på affären, och han tappade den vid kassan. En snäll kund tog upp den:
"Ursäkta du tappade din... eh din... igelkott.." 
(null)


Måste bara berätta att jag är otroligt tacksam över mina duktiga stora barn. Dom hjälper till så mycket utan att ens fatta det själva. Imorse fick jag sovmorgon till 10. Dom har nog insett att när jag vaknar så stängs tv eller tv-spel av, så dom vill gärna låta mig sova länge. Lika ofta pusslar eller pysslar dom, men ibland sätter dom på tv-spel eller spelar spel på ipaden. Iallafall så var vi sena upp. Jag försökte underhålla Ellis i sängen samtidigt som jag vek en påse tvätt och klädde på mig (varför göra en sak i taget liksom). Lova klädde då av honom, bytte blöja och tog på honom nya kläder, helt själv. Inte illa för en sexåring. 

Vid middagsbordet håller dom alltid koll på honom när jag dukar och förbereder eller hämtar mat. Leker och roar honom och hjälper också till att mata honom när han äter samtidigt som dom. Sitter han på golvet så leker dom brevid så att han inte är ensam. Går han i gåstolen så hämtar dom leksaker åt honom så fort han slänger iväg dom han har. Det nya är att jaga katter i gåstolen. Superkul!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0