Kvällspromenad

Idag har det varit kallt! Säkert bara 25 grader. Men i skuggan blir det snabbt kallt. Imorse var första gången som linne och shorts kändes lite kyligt. 

Vi har våra rutiner här. Jag älskar rutiner. Det får mig att må bra. Jag har inget emot att äta samma mat varje dag, samma samma utan att det blir tråkigt, så länge det är gott. Vi ställer klockan på 8 varje morgon, men Ellis vaknar ofta runt 7. Vi klär på oss och plockar iordning köket från kvällen innan. Sen promenerar vi runt kvarteret med Missy så att Sofie och Adam slipper. Väl hemma igen har Ellis somnat i vagnen. Då äter barnen frukost och jag dricker kaffe. Jag äter sällan frukost tidigt. Min frukost består av overnight oats med Chia, kardemumma och hallon, varje dag. 

Sen tränar jag om jag ska träna, annars har vi "skola" i två timmar. Skriva, läsa, matte eller engelska. Vi tränar mycket på engelskan under dagen i olika situationer. Förvånande nog är det Theo som visar mest vilja att lära sig. Lova tycker de e lite pinsamt att prata och är rädd att söga fel. Theo försöker. Imorse sa han "Mommy im cold" från ingenstans, han ber att få mjölk eller annat på engelska och säger när han är mätt. Det viktiga ör att han vågar försöka, med mig iallafall änsålänge. Vi spelar också finns i sjön på engelska. 

Nu svävade jag iväg. Iallafall så var vi på lekparken på kvällen när solen inte var lika stark. En bra lekpark där barnen klättrade och fick leka av sig innan läggdags. Mysigt! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: nea

fint ni verkar ha det <3

2018-02-15 @ 08:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0