Köra bil

Sofie och Adam har fixat en bil till oss som vi kan använda när vi vill, och bilstolar till alla barnen. Problemet är bara vänstertrafiken. Det blir helt snurrigt i huvudet att sitta på fel sida och tänka tvärt om. Tack gode gud att det är en automat iallafall! Jag har övat att köra med Sofie två gånger så nu känner jag mig bekväm att köra till affärerna och så iallafall. Några smärre små missöden bara 😂 jag missade infarten till huset (alla hus är liknande och infarterna ser typ likadana ut), så jag skulle göra en u-sväng på gatan. Milimeter från att meja ner en soptunna! I en korsning körde jag in i höger körfält istället för vänster och på uppfarten skulle jag trycka i handbromsen men lyckades trycka gasen. Som tur var hade jag den i parkeringsläge, annars hade jag kört in i vardagsrummet genom fönstret!

När Adam kom hem idag hade han köpt två uppblåsbara pooler till barnen. Så mysigt!

Och på kvällen kom Sebastian hem från Melbourne. Blev bara en natt där för honom denna veckan!

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0