Första dagen

Idag är första riktiga dagen. Passar på att skriva nu och samtidigt dricka lite kaffe när barnen vilar i soffan och Ellis sover i vagnen. Natten var okej. Ellis sov men helst på mig. Theo däremot var brännhet i feber och yrade. Fick i han alvedon tillslut så somnade han om. Samma under dagen nu, båda är febriga och trötta. 

Vi började morgonen vid 7.15. Åt lite frukost när Adam gått till jobbet, sen gick vi en promenad med Missy. Jag får verkligen träna upp lokalsinnet nu, så vi inte hamnar helt vilse. Sen har barnen lekt i trädgården på studsmattan och gungorna. Ellis första gång i gunga! Väldigt roligt tyckte han! Även om Theo gärna gungade han lite för högt. Sen har vi haft lite "skola". Pratat en hel del engelska och sen spelat finns i sjön med engelska bokstäver. Familjen A,B,C osv. Mycket handlar bara om att våga. Dom pratar engelska ord med mig och försöker, men med andra blir dom änsålänge lite blyga. Lova beställde all dricka och så själv på flyget iallafall! "Two apple juice please". 

Planen var att promenera till mataffären idag men jag får se vad vi hinner när dom vaknat. Det är ju 40 grader ute så det är ju inte så bra att va ute och gå i värmen med feber. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0