Helg i Melbourne

Så nu är vi i Melbourne, hela lilla familjen. Jag måste säga att jag är galet stolt över mig själv som tog bilen med tre barn själv, i storstaden Melbourne med vänstertrafik och stundvis 5-filiga vägar. Lägenheten ligger mitt i smeten, i southbank. Barnen var som vanligt väldigt duktiga i bilen. Lite snacks och en stunds tupplur, en sväng på ett shoppingcenter och sen var vi framme. Sebastian mötte oss där. Lägenheten är helt underbar. Två sovrum och stort vardagsrum och kök och fin balkong med sagolik utsikt. Master bedroom har panoramautsikt från 28e våningen. Pool finns i huset dessutom.  

Jag älskar verklgen denna staden. Den är så vacker och så väl omhändertagen. Fint och prydligt, mysigt och upplevelserik. Idag var vi på stan en stund. Promenerade runt och tittade, sen tog vi en spårvagn till en park där vi åt lunch på picknickfilt. Väldigt fin park med fontäner och alléer. Vi spelar kort hela familjen på kvällarna. Äter godis, dricker vin och myser. Stora barnen har ju eget rum och har faktiskt somnat helt själva båda kvällarna. Tänk om detta håller i sig? Lova klarar det ofta utan problem, men Theo vill gärna ha närhet. Han har lite ångest på kvällarna och lider av mardrömmar varje natt. 

Imorgon ska det bli 30 grader så då satsar vi på stranden i st kilda!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0