Familjen mejeri

Så här ser vårat kylskåp ut mest hela tiden. Proppfullt med naturell joghurt, fil och framförallt mjölk! Jag har räknat ut att vi gör av med ca 9 liter mjölk i veckan. Det är inte lite!! Barnen älskar att dricka mjölk men likaväl att dricka vatten till maten, annars hade jag bromsat. Men vi använder mjölk även i smoothies, gröt och till flingor och müsli. 



Det blev inte direkt någon middag för mig idag heller, då jag kom hem mitt i barnens dusch och läggning. Så det fick bli en ananas-smoothie på färsk mango, frusen annanas, banan, naturell joghurt och krossad is. Såå fräsch! Till efterrätt blev det en skål saltade edamamebönor. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0