Svettigt

Idag gick inte riktigt som planerat. Imorse fick jag ett sms av en av pedagogerna på theos förskola, att det var magsjuka på avdelningen. Såklart ville jag inte chansa, så båda barnen fick stanna hemma. Det blev en bra förmiddag ändå. Utfordring på morgonen och sen när lilleman ville sova igen så fick jag sova med honom. Lova och Theo satt tysta och fokuserade och pärlade. En liten sväng blev dom oense och då satte dom på tvn, men ganska snabbt stängde dom av för att fortsätta pärla. Så 1,5h fick jag sova ostört och det behövdes verkligen. Natten gav knappt någon sömn alls. 

Sen pysslade vi lite till, gjorde armband och slog in lite julklappar. Efter lunch kom Ebba och Otto och det blev lek och mario kart turnering. Middag lagades och sen åkte vi skridskor med pappan och moster Sofie. Jag kände mig lite som en supermorsa när jag kom själv med fem barn och två stora påsar med skridskor o hjälmar till ishallen. Men att snöra allas skridskor och se till att allt satt där det skulle hade gått långsamt själv, som tur var kom Sofie! 

Kvällen fick jag utan barn, då pappan fick dra sitt lass. För mig blev det istället middag och julbak med mamma pappa och systrar. Herregud vilken hönsgård det blir när vi alla är samlade!

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0