Fullspäckad oplanerad lördag

Imorse trotsade jag sömnbristen och ställde klockan på lite efter 7. På en lördag liksom. Men det visade sig vara en grym investering i min kropp. Ett 30 min HIIT pass följt av 45 minuter högintensiv spinning. Spinningen kan jag typ utantill, älskar det men får nästan aldrig träningsvärk. HIIT passet däremot. Det kändes som jag skulle kräkas halvvägs igenom. Herregud vad de tog! Och roligt var det!! Nu är klockan snart midnatt och jag har svårt att ta mig upp för trappan hemma. Sån träningsvärk i baksida lår och rumpa redan samma dag, det bådar inte gott för imorgon. Det ska definitivt bli en vana att köra dom passen lördag morgon! 

Väl hemma är det tradition med helgfrukost. Tänd brasa, tända ljus och julmusik. Idag gjorde jag stekta gröt-pannkakor. Såå gott och nyttigt!! Barnen älskade dom! Jag åt dom med keso och kanel på. 

Recept: prova detta!!

Havregrynsgröt på 2dl havregryn görs helst kvällen innan och ställs i kylen. Kyld gröt blandas alltså med 4 ägg och två mosade mogna bananer, 1tsk bakpulver och lite vatten eller mjölk och smeten blir för tjock. Lättstekta, goda och nyttiga! Den smeten räckte till typ 20 stora plättar. 

(null)

(null)


Resten av dagen spenderades med Jennie och Vincent, och sen fick barnen vara hos kusinerna Ebba och Otto till läggdags. 

Imorgon väntar julbord hos Eivor. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0