Stressad deluxe

Herregud vart ska jag börja? Igår var jag i Halmstad, borta från huset 06.30-19 = ingen tid att packa. Idag var jag med lova på Bvc på morgonen och hemma från jobbet igen kl 19 = ingen tid att packa. Imorgon åker jag till jobbet 05.15 och är hemma igen 16.30. Laga mat till barnen, handla det sista, packa ALLAS kläder, skor och saker. Ställa fram kattmat, städa undan och bädda rent. Duscha mig själv och barnen. Mannen tyckte visst det var viktigare att spela fotboll och stövla hem vid 21, bara några timmar innan vi åker. Sen ringer klockan mitt i natten för att åka till flyget. Galet. Vi får se om jag lever.

Bvc då. Det gick både bra och dåligt. Hon fick mycket väl godkänt i utvecklingen, hon tyckte att det skulle skrivas med att det rekommenderas specialundervisning när hon börjar förskoleklass nästa år, så att hon inte blir uttråkad och omotiverad. Eftersom hon redan kan läsa och räkna så bra nu. Vikten oroade jag mig för. 23,3kg och 114cm lång. Men det var tydligen bra! Hon ligger "bara" 1.5 över kurvan på vikten nu och hon har tidigare alltid legat 2 över.
Synen däremot, höger öga verkar inte funka helt som det vänstra. Remiss till ögonläkare för att se om det är något fel som behöver rättas till eller kanske glasögon.
Vaccinationen vill jag knappt ens skriva om. Hon fick sån panik att öppna förskolan utanför nog trodde vi misshandlade henne. Tillslut fick vi med Emla hem så vi kan bedöva inför nästa försök.

NU sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0