Vad svarar barnen?

19 frågor till barnen, med minst sagt intressanta svar.


1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
Theo. - Att ja ska duka av maten och inte äta socker
Lova. - att du älskar mig

2. Vad gör mamma lycklig?
Theo. - när jag inte kissar blöjan på natten
Lova. - om man inte bråkar och lyssnar bra


3. Vad gör mamma ledsen?
Theo. - när jag inte lyssnar
Lova. - ifall man bråkar o inte lyssnar

4. Hur får mamma dig att skratta?
Theo. - busa
Lova. - grimaser

5. Hur var mamma som barn?
Theo. - vet inte
Lova. - vet inte

6. Hur gammal är mamma?
Theo. - inte så gammal
Lova. - 80


7. Hur lång är mamma?
Theo. - så lång som mammor brukar va
Lova. - ända upp till tavlorna

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?Theo. - kramas
Lova. - ha sovmorgon

9. Vad är mamma jättebra på?
Theo. - träna
Lova. - skriva, hjälpa med läxor

10. Vad är mamma inte så bra på ?
Theo. - hjula
Lova. - dansa

11. Vad jobbar din mamma med?
Theo. - med Jennie
Lova. - chef i butik och i kassan

12. Vad är mammas favoritmat?
Theo. - carbonara
Lova. - Carbonara


13. Varför är du stolt över mamma?
Theo. - för mammas tuttar
Lova. - för att jag gillar dig

14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
Theo. - Apple jack i my little ponny
Lova. - Pippi


15. Vad gör du och mamma tillsammans?Theo. - bakar
Lova. - spela svartepetter och läxor

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
Theo. - vi har samma ljus hud på kroppen
Lova. - vi är båda fina

17. Vad är olika mellan er?
Theo. - Olika hår
Lova. - vi gör inte samma grejer


18. Hur vet du att mamma älskar dig?
Theo. - för ja har sett det, men på bröllopet älskade du pappa
Lova. - för att jag lyssnar när du säger de


19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
Theo. - Grekland
Lova. - stugan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0