Brand och ullis

Förmiddagen spenderades med Louise i Halmstad på Lidl centrallager. Securitas fanns där för att leda brandutbildning. Oftast sitter man mest med på dessa utbildningar för att det är obligatoriskt, men jag måste säga att jag faktiskt tyckte det var intressant!! Nu vet jag skillnaderna på pulver/skum/koldioxid-släckare. Vad är bäst och varför? Vad ska man ha för brandvarnare: optiskt eller joniserad? Om det börjar brinna, vad ska man tänka på? Vilka situationer i samband med brand är farliga och inte. Hur släcker man med brandsläckare på bästa sätt? Vad ska man tänka på när man släcker med brandfilt? Självklart fick vi öva :)



Efter det så for jag direkt till ullareeeeeed. Äntligen, så jag har längtat! Listan var lång på saker jag skulle handla, och det mesta fick jag med mig hem.. Och lite till såklart. Hittade massa bra till husvagnen, till katterna, lite nya leksaker och bäddset till barnen, dom obligatoriska kalsongerna till Sebastian och massa förbrukningsvaror till hemmet. Nöjdast är jag med mina nya salt och peppar-kar. Sååå fina! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0