Gaaaalet

Ledsen att det ekar lite tomt här senaste dagarna, men allt har sin anledning. Jag brukar som ni kanske märkt skriva inlägg innan jag ska sova på kvällarna, men det senaste så har jag inte somnat efter kl 21 en enda dag. Tidiga kvällar pga tidiga morgnar på jobbet. 

Igår satt vi vid matbordet (och åt mandelpanerad vitfisk) när regnet och haglet från helvetet öste ner. Altanen låg vit av hagel och det dånade av regnsmatter. Lite häftigt var det ju såklart och barnen var mäkta fascinerade. Tills det började regna även på insidan. Takpannorna höll inte för regnet och stuprännan blev överfull, så vattnet regnade istället in. En ström vatten sipprade från taket, precis i listen ovanför fönsterna. Innan snickarna kommit (dom va här på 20minuter) så kändes de som jag ville somna och inte vakna igen. Jag orkar inte mer fel med huset!!!! Bakgrunden till det är att vi precis haft ventilationstekniker här som sett att hela ventilationssystemet i huset är trasigt och varit avstängt i 3år. Lånar mammas bild, då jag själv inte hade mobilen under ösregnet  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0