Prova nytt

Det är väldigt upp och ner här hemma med välmåendet hos familjemedlemmarna. Stundvis är det riktigt tufft, och just nu är det pappan i huset som inte mår riktigt som han ska. Det blir långa diskussioner om livet, karriären och rutiner. Framöver kommer vi lägga upp dagarna så att jag hämtar barnen efter jobbet varje dag, och har dom själv fram till att dom somnar. Mannen får fria tyglar att jobba så mycket som han vill och behöver.

Eftersom jag oftast kommer lägga båda barnen själv, så försöker vi hitta en rutin som passar. Att först lägga den ena och sen den andra tar både tid och tålamod. Att dom somnar tillsammans i min säng är också lite no-no då vi trängs ihop fyra i en säng, och jag vill inte göra det till en vana! Istället har vi bäddat ut extrasängen i Lovas rum (Hemnes dagbädd) lite mer permanent. Vi kallar det för deras gemensamma säng och försöker få dom att uppskatta tryggheten i att sova tillsammans. Det är första natten nu, så vi får se hur det går. Det började iallafall bra när när dom båda somnade 18.45 utan minsta problem :)

Nu måste jag sova, klockan ringer 04.50!



Dagens Lidl-fynd = min nya pyjamas som jag kommer bo i all vaken tid (hemma)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0