Äntligen helg!

Mina små knoddar. Ibland är dom bara för underbara. 

Jag har ofta dagar och veckor där jag är nedstämd, lättretad och med noll tålamod, där inget liksom känns helt bra. Det är tufft för alla i familjen när dom perioderna kommer, kanske framförallt för Sebastian som får ta största smällen. Jag försöker skona barnen så mycket som möjligt, hålla mig lite undan, låta Sebastian ta dom när det är kaos. Det har hittills funkat okej, men man märker så tydligt på framförallt Lova när jag är inne i en dålig period. Hon blir med en gång trotsig, ledsen och upprörd väldigt ofta. Reagerar på minsta lilla och blir väldigt känslig. Jag är verkligen SÅ tacksam för mina mediciner som gör allt så otroligt mycket bättre! 

Det var ett litet sidospår.. Iallafall så är perioden just nu väldigt bra. Även om jag är otroligt trött och utmattad av min jobbsituation, där jag hela tiden hoppar runt mellan butiker och arbetsuppgifter, utbildningar och nya kollegor. Barnen är såå goa just nu. Glada och mysiga, håller humöret uppe och är snälla mot varandra. Vi har det väldigt mysigt ihop just nu kan man säga. Idag var vi på Ica för att köpa glass (Theos belöning för en lyckad heldag utan blöja), och Lova hade med sin plånbok och pengar som hon fick i födelsedagspresent. Vi pratade om att köpa glass och kanske tuggumi, men hon valde själv att ge bort alla sina mynt till kvinnan som sitter utanför Ica på en filt. "Hon kan få alla mina runda pengar mamma, jag har ju några i papper kvar, så då kan vi dela lika". Underbara unge! 

Vi tog en cykeltur till kusinerna Ambring på grönkulla, och hör o häpna, Theo cyklade i princip själv utan stödhjul!! En liten bit iallafall. Jag var så exalterad att jag nog skrämde honom :) imorgon ska dom få cykla hela vägen till sin farmor och farfar!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0