Tips

Igår fick jag ett tips från en kund i butiken som jag bara var tvungen att testa. Jag har ofta funderat på varför folk köper rotselleri och kålrot. Framförallt blir man alltid lite besvärad eftersom det är så jädra svårt att hålla isär dom i kassan. Var det plu 105 eller 108, är det en kålrot eller rotselleri, den ena är lite fulare än den andra.. 
Anyways, damen tipsade mig att köpa med en rotselleri hem. Skala den lite lätt, spraya med olja eller lite smör och kör in i ugnen på 175c i 1-2h beroende på storlek. Självklart gjorde jag just så. Och det blev riktigt gott! Lite al dente på utsidan och mjuk i mitten. Smaken påminde lite om kronärtskocka, ackompanjerat av lite smält smör o halvssalt såklart! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0