Helg sköna helg

I förvirringen missade jag att fota mina vörtbröd när de var färdiggräddade, men här kommer en bild innan det åkte in i ugnen 


Måste säga att jag är väldigt nöjd med alla tre versioner jag gjort av detta brödet. Det liknar scones lite, i konsistensen. Mjukt inuti och lite krispigt utanpå. Här använde jag samma recept som för lussebrödet fast jag bytte saffran mot vörtmix! Till vår räkfrossa häromdagen gjorde jag samma variant fast lite mer frön och utan smak-krydda. Mumsfilimamma!! 

Här kommer några bilder från kalaset som Lova var bjuden på i lördags. En av bästisarna, Minelle fyllde 4 & hade prinsesskalas! Så söta små gryn, när Lova äntligen övervann blygheten och hade riktigt roligt! Mini-pizzor, Elsa tårta och fiskedamm = succé. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0