Tips på nyttigt

Då var mitt internet slut denna månaden också ! Visserligen bara två dagar kvar tills det förnyas, men det är ändå irriterande. Speciellt eftersom jag inte får några sms som skickas via iMessage. Så jag lever i bubblan tills 1juli! 

Här kommer ett tips till er som vill hitta nyttigare alternativ i vardagen. Nyttigare är inte alltid dyrare heller! Alla svenskars fredagsfavorit: tacos. Vad är det som är onyttigt? Massa grönsaker, och man kan hoppa över tortilla brödet? Javisst, men boven är TACOKRYDDAN i färsen. 35-40% socker (!!!) i taco-kryddor av dom flesta märken. Varför inte hälla socker på maten rätt upp o ner istället? Helt sjukt. Här är alternativet: tacokrydda utan tillsatt socker eller salt!!! Underbart! Och till samma pris som santamarias vanliga variant. Testade idag och det var ingen skillnad alls på smaken, förutom saltet som fattades då. Men hellre salta i efterhand än att äta socker! Den hittas bland annat på Ica. 

När jag äter tacos vill jag ha det vanliga plus soltorkade tomater och fetaost i tärningar, majs, gärna lätt grekisk joghurt och kyckling som alternativ till färsen. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0