Fredagkväll & fusk

Dagen blev inte som vi tänkt oss då lova varit fortsatt dålig idag. Eller dålig är fel ord. Hon har varit pigg som vanlig, men hon gråter av smärta när hon ska kissa. Sebastian fick vabba halva dagen när jag jobbade & jag fick mysa med barnen hela resten av dagen. Vi var ute i princip hela tiden! Rabatter blev rensade, ny jord fylldes på, barnen lekte mamma-pappa-barn och sen sågade och byggde vi tillsammans på deras koja. Det är viktigt för mig att visa att även mammor kan såga och snickra och fixa själva. Mamman klipper gräset och är den som målar och tapetserar, lägger golv och bygger kök. Lova är annars en väldigt prinsessig liten tjej, där allt är rosa, fluffigt & glittrigt, så hon behöver bli påmind om jämställdheten. Vi hann också med att baka efterrätt. Barnen gjorde det mesta själva :) 
Dagen avslutades med middag hos deras farmor & farfar med faster Nea. Farfar gjorde pizza på pizzasten, vilket blev helt gudomligt gott. Det fick bli fusk-dag för mig helt enkelt! 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0