Nästa steg

Nu är köket och stora rummet färdigmålat i husvagnen! Det blev totalt 4 strykningar färg plus grundning = tidskrävande. Det var vad som krävdes för att få den gamla fanéren att se fräsch ut! Nu har jag tagit mig an nästa bit: hörnskåp, kylskåp och garderober. Detta är då alltså i gången mot lilla rummet. Jag tänker mig måla vagnen i tre etapper: stora rummet + kök, gången plus garderober och till sist lilla rummet. När det är färdigt ska taket målas, och efter det ska mattan läggas. Därimellan ska det tapetseras över diskbänken och alla bänkskivor i kök och på bord ska förnyas. Någongång till våren ska utsidan på vagnen målas! 




Idag har vi också bestämt förtält! Så många val det finns, man blir helt snurrig. 2,5m eller 3m djupt? Nytt eller begagnat? Rektangulärt eller Pentagon? Billigt tillfälligt eller dyrt och hållbart? 

Det blev 3m djupt, stort och fint med ett tillhörande annex. Helt plötsligt kan vagnen med lätthet användas av två små familjer, då annexet kan användas som sovrum :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0