Nya tag

Denna helgen gav oväntad energi. Känner mig absolut inte pigg efter en hemsk natt/tidig morgon, men ändå en gnutta mer livslust i vardagen. Ska jag analysera mig själv så inser jag snabbt att det handlar om att det känns bra när saker och ting faller på plats och det är ordning. Vi har börjat göra vinter i trädgården och förbereder för elektriker som kommer om nån vecka. Alla såna små projekt i huset som aldrig blir klart hoppas jag få bocka av. Jag har storstädat en hel del, skrubbat kakel, ugn, tvättstuga, kylskåp och annat sånt man inte gör varje dag precis. Sånt får mig att må bra. Ordning och reda och ett rent hus. Det är också väldigt roligt att kunna sy igen. Nacken säger stopp efter 2-3h men det funkar ju ett tag iallafall! Idag sydde jag en klänning till Lova. Jag blev väldigt nöjd med modellen, även om finesserna måste finslipas. Det får bli mer av den fast annat tyg! Av tyget som blev över blev det mysbrallor till lova, men jag tror jag måste justera dom imon så det blev inget kort på dom. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0