Nya godsaker

Idag har jag bakat nyttiga arraksbollar. Ni som känner mig vet att jag är tokig i arrak så dessa var helt underbara!! Man kan byta ut arraken mot rom-essens eller kaffe om man hellre vill!

Mixa 4 urkärnade dadlar med 2 rågade matskedar osötat äpplemos. När detta blir en smet så blanda i:
-En skopa proteinpulver m chokladsmak 
(Kan ersättas med kakao)
-Kakao efter smak
- 3/4dl mandelmjöl
- 1,5dl havregryn
- 1-2tsk arraksessens
Blanda till en smet som ska vara som vanliga chokladbollar, är den för lös så fyll på med mandelmjöl eller havregryn. Rulla till bollar, smält sedan 86% choklad eller osötad choklad och rulla dem i. Jag toppade med kakao-nibs men man kan ha hackade nötter eller liknande. In i kylen/ frysen och Enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0