Nojigheten berättigad!!!!!!

Här kommer en bekännelse från en med bacillskräck. Jag hatar offentliga toaletter. Jag nuddar aldrig någonting som har med offentliga toaletter att göra. Jag har inte vart inne på en flygplanstoalett sen 2005 (till Brasilien) trots flera långresor. Jag nuddar ogärna ledstänger, rulltrappsräcken med mera. Jag får smått panik när dottern behöver kissa och det endast finns offentlig toalett utan möjlighet att kissa ute. 

Med detta sagt.. Ebola härjar nu som alla vet om. Vi ska till Afrika om 2 veckor. Pga av en viss kär vän (känn dig träffad) är jag otroligt nojig över just flygplatser. De har connecting flights från hela världen och vem vet vilka sjukdomar som kan resa runt? Jag var alltså tydlig med min make att han får absolut inte nudda mer än han måste och absolut inte fundera på att sitta ner på en toalett. Denna diskussion hade vi under mellanlandning i Bryssel, varav han dumförklarade mig totalt. 

På hotellet två dagar senare strötittar jag på amerikanska nyheterna. En man har drabbats av ebola i new york. Jaha usch de va sorgligt, tänker inte mer på det... Några sekunder senare berättar dom att han några dagar tidigare flög och mellanlandade i BRYSSEL. Om inte samma dag, så iallafall otroligt nära oss. 

Med detta vill jag ha sagt: det är ingen fara för han hade inte börjat visa symptom MEN världen är inte så stor som alla tror. Man ska ha respekt för baciller och bakterier. Vad är oddsen att vi befunnit oss på samma flygplats som en med ebola? Förmodligen små, men det hände!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0