Gott och lätt

Idag blev det linssoppa till middag. Varje gång jag gör den så tänker jag att detta borde jag göra oftare. Såå gott och lätt och nyttigt! Ska nog banneme göra det oftare! Ursäkta att jag är lite lagom tråkig det senaste. Men igår gick jag och la mig kl 19(!!!) och idag är jag i säng 21,30. Mormor-varning på mig, men mår man inte okej i kroppen så måste man sova för att orka jobba. Imorgon börjar jag inte i butiken förrän 08, sovmorgon ju :) 

Recept:
3 grovhackade morötter
2 lökar 
Stek och fräs i stor kastrull med olja och lite vatten. 

Häll på:
2 burkar krossade tomater 
2 grönsaksbuljonger
3-4dl vatten 
2 pressade vitlöksklyftor 

Koka tills morötterna är mjuka, ha sedan i 2-3dl röda linser i 5 minuter och lätt matgrädde (4%fett har jag) 
Mixa allt och krydda med salt, peppar och oregano. Tjock och krämig soppa som toppas med lite grekisk joghurt och ackompanjeras av färskt bröd för den som vill. Mumsfilibaba



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0