Ekonomiska händelser

Ni som läser här vet att jag väntar på beslut om invaliditet från min försäkringsbolag. Jag har fått en 3% nedsättning på mitt ena knä och nu väntar jag på beslut om det andra knät. Jag ringde igen idag (säkert 10e ggn för att skynda på dom) och fick för första gången riktigt bra service. Killen såg att jag skickat in mina papper i juli 2013, vilket är länge sedan! Han ringde upp sin chef som i sin tur blev bestört och själv ringde den bedömande läkaren i Stockholm, som skulle ta sig an mitt case det första han gjorde. Riktigt vettig kille som fick saker att hända, och trevlig dessutom! Så 1-2veckor så får jag garanterat svar :) 

Idag kunde man ju dessutom kolla in deklarationen och återbäringen! En rejäl slant, men ingen direkt överraskning då vi inte jämkar räntan!

Här kommer en bild på min lilla drottning. Hon låg inte i sin säng när jag och T vaknade, utan hade gått ner och satt på Barnkanalen, tagit av sig pyjamasen och inväntade frukost. Så go!


Dagens middag blev cottage-paj, alltså gratinerad köttfärssås och mos. Men denna gång en nyttigare variant med sötpotatis istället, vilket inte var helt dumt faktiskt!! Smulad fetaost på toppen! Det ser inte så aptitligt ut, men det var det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0