Möhippa

Jag har fortfarande inte smält gårdagen! Här kommer en sammanfattning, lika mycket för er som för mig att läsa senare!

Jag har flera dagar förberett mig på att lura Sebastian till prästen så att killarna kunde kidnappa honom på morgonen. Men även jag blev kidnappad! Helt oförberedd. Jag fick 10 minuter på mig att plocka ihop saker på en lista, sen promenerade vi alla 12 till mamma o pappa där en väldig brunch dukats upp. Sebastian byggde rondellhund och vi hade en mysig matstund med bubbel, där alla delade med sig av minnen från förr. 


Mätta och belåtna hamnar vi på bussen in till stan med en flaska bubbel i näven. Go stämning och sen kom ögonbindeln! Så läskigt att bara gå utan att veta vart och vilka man träffar på. Jag fick fotas med massa olika folk, bland annat en brandman. När ögonbindeln tillslut åkte av befann vi oss på Liseberg. 5-kamp! 12 glada tjejer och självklart måste vinnarinstinkten fram. Jag vann (lät dom mig vinna?) men viktigast var ändå segern i luftskytte!! Lite picnik och energipåfyllning tillsammans med ett quiz om Sebastian. Jag fick väl 10 av 15 frågor rätt, men många va svåra! Just de ja, innan dess hamnade jag i sminkbåset och blev utspökad!!





Vidare iväg med ögonbindel. På spårvagnar och upp för branta gator. Upp för trappor och vips var jag på ett tak. "Nu ska du hoppa fallskärm". Fan fan fan skräcken alltså!!! Jaja bit ihop och hoppas på det bästa. Visade sig vara på skoj och istället hamnade jag i en musikstudio. !!!!! Snälla jag hade hellre hoppat kände jag när jag fattade att jag skulle spela in en låt framför alla tjejerna, dessutom fylld med lakritsshot. Det blev iallafall en otrolig upplevelse och det var så häftigt! Bortsett från alla falska toner och frustration. 

Dags för middag och den serverades på Hard rock. Jättefint bord för oss själva i ett rum, musik och härlig stämning. Innan våra burgare kom in fick jag 11 lappar med saker som personer gjort, och jag skulle placera vem som skrivit vilken lapp. Inte avslöja för mycket, men det var 10.000meters-klubben, krockade vespor, fula nakenragg med mera med mera. Väldigt rolig aktivitet för jag fick veta saker som jag inte hade en aning om innan! 



Nästa anhalt under ögonbindeln tog mig till ett uppdukat hotellrum på avalon med grym utsikt. Där fräschade alla till sig, drack, dansade och lekte länge och väl. Här på kvällen var jag som fullast. Det finns bilder jag inte kommer ihåg men jag vet att jag tänkte att nu kommer jag aldrig in på krogen. 



Kvällen spenderade vi på Storan med massa musik och dans, lite Björn Gustavsson och massa kärlek. Jag hoppas att alla hade lika roligt som mig för jag dansade allt jag hade. När klockan närmade sig 02 så hamnade vi på Port du soleil, där även svensexan höll hus. Sebastian var upptagen med två blondiner så jag nöp honom i örat och dansade vidare inåt ;) killarna gick till park lane och vi dansade till sista låten. Kvar sist var jag Louise L och Linnea, men precis utanför fanns mina systrar, Jennie och Louise E. En taxi hem och sova med snurrade tak! Tanken var från början att jag skulle sova på avalon, men med facit i hand så hade jag mått alldeles alldeles för dåligt för att vakna där och behöva checka ut och ta bussen hem! Det blev alltså hur bra som helst. 





Detta var en kort sammanfattning och det finns hundratals detaljer under kvällen som inte fick plats att skriva. Det var en helt underbar kväll och jag är så lyckligt lottad som har så underbara vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0