Raw bite

Häromdagen provade jag en annan smak på raw bites. Raw cacao brukar jag alltid köpa, men denna gång provade jag Protein. Måste säga att den var väldigt god! Dyra små bitar det där, ca 20:- för 50g. Men å andra sidan, behöver jag äta något snabbt och gott utan att köpa nåt onyttigt så är detta värt varenda krona. Tyvärr så är ohälsosamt ofta billigt, men jag vill inte att pengar ska vara en anledning till att jag äter ohälsosamt. 


Ett tips är att det är både lätt och gott att göra egna raw bites. Blötlägg urkärnade dadlar som du sedan mixar med valfria hackade nötter/frön/tranbär eller liknande. Smaksätt med kakao, kokos eller annat gott. Tänk på att konsistensen ska vara åt det fastare hållet, så gör inte med för många dadlar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0