Lilla olycksfågel

Förra gången vi försökte oss på kalas för Theodor så åkte vi alla på magsjuka. Denna gången var olyckan framme när gästerna gått hem (tack så hemskt mycket för alla fina presenter). Jag åkte till gymmet och kom hem till en ledsen T och skärrad pappa och syster. Han hade lyckats få tag i stekpannans handtag och rivit ner den över sig, brännhet full med stekfett och mat. En tur till barnakuten fick det bli. 

Hur underbara vänner har inte jag?? Blir varm i hjärtat när jag tänker på det. Seppi dök upp på akuten samtidigt som vi, och stannade tills vi åkte hem. Kärlek. 

Lilla bebis var så tapper. Pumpad med smärtstillande sprang han runt och charmade sköterskor och läkare och var sitt vanliga marodör-jag. De klippte bort hud som blivit blåsor och baddade det hemska brännsåret och han fick tillslut ett mega bandage. Mammahjärtat gjorde nog ondast tror jag för han va inte alls ledsen på sjukhuset. Slutsats: det var hemskt och gjorde nog galet ont men vi hade tur för det kunde gått så mycket värre!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0