Positiva förändringar

Jag har alltid levt på väldigt få kalorier. Aldrig frukost, sällan ordentlig lunch. En middag, absolut, men sen har jag ätit även på kvällen. Dåliga vanor helt enkelt! Jag upplever att jag varit lite mindre svullen och känt mig lätt i kroppen då jag kört periodisk fasta och inte ätit efter 19-20. MEN problemet är att när jag då väl äter flera mål om dagen eller är bortbjuden så svullnar jag som en boll. Jag tror inte jag har insett detta förrän vi var i Egypten, där vi åt tre stora mål mat om dagen och lite därimellan. Resultatet blev konstant svullnad och jag kände mig plufsig och tung i kroppen. 

NU: jag äter tre mål mat om dagen. Ofta naturell joghurt med topping eller banan/choklad-gröt på morgonen. Jag äter numera alltid en smoothie på bär, kvarg, banan, chia och protein efter gymmet. Lunch och middag består av fisk eller kyckling med sallad och valnötter. På kvällen äter jag apelsin och försöker hålla mig till det. Jag landar oftast runt 1800-2000 kcal om dagen, vilket är väldigt mycket för att vara mig, men jag håller absolut inte på att räkna och väga allt jag äter. 

Jag tränar 4-5ggr i veckan á 1h beroende på hur jag jobbar och hur mycket plugg jag har. Resultatet av detta ätande är väldigt positivt. Jag känner mig pigg och stark. Jag tyckte att jag var konstant mätt i början men nu känner jag hur det kickar igång förbränningen när jag äter. Jag märker på kroppen att jag varken går upp i vikt eller blir svullen när jag äter, nu när jag vant mig. Jag hoppas att kroppen fortsätter reagera såhär i Thailand där det kommer ätas tre mål mat om dagen, och där jag inte själv kan laga mat. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0