Mage

Det är konstigt det där hur man själv fokuserar så på en enda kroppsdel. Jag själv är lite besatt av magen. Det är alltid magen som får mig att känna mig tjock, eller tvärtom får den att känna mig bra när den inte är svullen eller plufsig. Det har alltid varit magen för mig, så länge jag kan komma ihåg. Jag tänker liksom inte så mycket på att resten av kroppen förändras, det är bara ett plus i kanten. Därför så ligger fokus vid nästan alla gympass på mage och bålen. Jag märker att jag ofta får ont i nedre ryggen när jag tränar, vilket jag tolkar som att jag behöver stärka även ryggen, som jag vet är svag. Numera är utmaningen - fram till 10 november och Egypten - att göra plankan 3min varje dag. Det är tufft men jag märker att det går lättare varje dag. Jag vill också öka musklerna i magen, så att jag inte behöver ligga på lågt underhudsfett för att de ska synas. Syns gör dom, när jag tränar. Men inte så mycket annars. Mer muskler mindre fett är målet :) jag tar aldrig bilder på gymmet, men idag var jag helt ensam och kunde inte låta bli, det är ju alltid roligare när man kan jämföra resultaten med hjälp av bilder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0