Bröllop

Kära läsare :) nu har jag haft en välbehövlig paus ifrån bloggen och resten av livet. Vi är på väg hem från två nätter i Köpenhamn, bara jag och mannen min. Men first thing first! BRÖLLOPET!

Jag och min syster sov i bröllopssviten från fredag till lördag. Vi dekorerade matsalen och fixade i ordning festlokalen. Hela kvällen grejade vi med mitt hår och andra skönhetsförberedelser inför stora dagen. Sofie somnade gott och högljutt medan jag låg vaken till 03.30. Nerver och pirr!! Klockan ringde 06.30. Mina fina brudtärnor och min yngsta syster anlände 7.30, samtidigt som deras sminkös. Full ös medvetslös. Alla skulle sminkas, håret skulle fixas, alla skulle hinna äta lunch och försöka att inte stressa. Min sminkös kom 9,30 och då var jag redan halvt klar med håret. Filmteamet och fotograferna följde förberedelserna och var pinsamt nog också där med kamerorna när jag skulle ta på mig klänningen. I endast trosor och bh med tre personers hjälp :) 


Jag va egentligen inte nervös nånting under förmiddagen, mest stressad att vi skulle hinna med allt och hinna fota. Vädret var strålande när vi vaknade men mulnade på lite lagom till kyrkan. Inget som störde dock. Väl i kyrkan så anlände vi med bil jag och tärnorna och där väntade lilla pappa på mig. Tårarna ville spruta men jag lyckades hejda mig lite iaf! Och där kom nervositeten!! Musiken började spela och tärnorna gick in, Bahar först, jennie och Theodor sen och sist Seppi med lova som kastade rosblad i gången. Så tappra dom var utan gråt eller missnöje. Bara lite blyghet!



Matilda och Melinda sjöng så fint så tårarna brände. When you say nothing at all, kärleksvisan och all of me. Ceremonin va fin och vi var i efterhand nöjda att det inte blev så mycket Gud-prat utan det handlade mer om kärlek. När vi sagt våra löften så var det dags för fader vår (tror jag). Sebastian började kallsvettas och man såg hur han mer och mer blev vit-grön i ansiktet. Jag svimmar jag svimmar. Nej snälla vänta lite kommer jag ihåg att ja sa. Nej de går inte jag svimmar. Okej sa jag och klappade honom på ryggen. Hihi. Det gick bra iallafall och vi klarade oss utan katastrofer!



Efter kyrkan blåstes det bubblor och kramades och grattades och vidare åkte vi till slottet för att fotograferas. Undertiden minglade gästerna på och framför glasverandan med dryck och snittar. 



Festen kunde börja! Maten serverades och undertiden skötte toastmasterna sitt jobb på ett strålande sätt. Talen var roliga, massa skratt men även tårfyllda och varma tal som träffade hjärtat. Ett bildspel som fick mig och många fler att snyfta högt och en egenskriven låt vars text inte kunde träffat bättre! Hela tiden filmades alla tal och alla reaktioner med två olika kameror och vinklar. Efter mat blev det tårta och jag är oroligt nöjd just med den! Vi hade designat den själva med Steinbrenner & nyberg och framförallt så var den väldigt god, jag som inte ens gillar tårta!!! 



Sen kunde den riktiga festen börja. Fria baren öppnade och när våran första dans var avklarad så gick livebandet på. Klockrena entertainers som fick alla att dansa från första låten och natten lång! Alla åldrar och alla olika grupper av vänner och släkt festade loss ordentligt. Jag tror att nästan alla hade riktigt riktigt roligt! Vänner gick upp på scenen och spelade egna låtar, det spelades även upp den låten som jag och Sebastian spelade in i musikstudio under svensexan och möhippa. Pinsamt! Festen fortsatte långt efter bandet gick av och de sista gick och la sig närmare 06 på morgonen. 

Dagen efter delade vi en mysig frukost på slottet med alla våra vänner och släkt som valt att hyra ett rum på slottet (alla rum bokades upp av våra gäster härligt nog). Så här i efterhand kan vi verkligen inte vara mer nöjda. Det var en helt perfekt dag och alla hade roligt. Hade inte kunnat önska bättre! Tack igen till alla som delade och förgyllde vår dag!! Ni är helt otroliga och vi blir helt varma inombords när vi tänker på vilka vänner vi har. 

Nu har vi fått njuta av lugn och egentid i Köpenhamn i två nätter. Soliga dagar på uteserveringar och strosat på tivoli och ströget. Helt perfekt! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0