Magsjuka

Nu var den här. Underbara magsjuka. Sebastian jag och Theodor åkte på de, men ännu har Lova klarat sig. Lagom dålig tajming då jag har tenta på fredag! Jag har fått i mig några vindruvor och ett knäcke under dagen, så ja bestämde mig för att göra eget knäckebröd och hoppas att suget sattes igång. Sååå gott!! Har provat lite olika frö-knäcke-recept innan men detta var verkligen bra!

1dl majsmjöl
1dl sesamfrön
1dl mandelmjöl
1/2dl pumpakärnor
1/2dl solroskärnor
1/2dl krossat linfrö
Blanda allt detta i en bunke och ha i 2msk kokosolja och 2,5dl kokande vatten.
Sprid ut på bakplåtspapper och använd ytterligare ett bakplåtspapper ovanpå för att kunna kavla ut degen. Avsluta med att sprinkla havssalt på och tryck ner dessa lite i degen. 175c cirka 35minuter. Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0