Upp som en sol och ner som en pannkaka

Varning: gnälligt inlägg!


Måste bara redovisa denna dag i terapisyfte. Lova vaknade 04 imorse(?!) och skulle "mej ner titta tv äta bäris". Lite innan 7 fick ja henne att somna om.

Under dagen har jag:
-tvättat och hängt och vikt och sorterat 3 maskiner tvätt
-bytt lakan och påslakan i alla sängar
-dammsugit övervåningen
-sorterat tillbaka de 3 väskor och massa påsar vi hade som packning i veckan
-monterat ner, tvättat, och monterat tillbaka lovas bilstol (nerkissad)
-promenerat 1,5h med vagnen för att få lova att somna. Väl sovandes så kom Alfons hem till JENNIE och tjöt utanför fönstret tills lova vaknade
-lunchat med jennie& Jessica
-varit hos läkaren och fått antibiotika för urinvägsinfektionen jag haft i tre veckor
(Att kissa i mugg med Theo i Ergo babyn på magen och lova springandes och tryckandes på larmknapparna var helt klart en utmaning)
-klippt hela gräsmattan med Theo på ryggen
-lekt på lekplatsen
-skrubbat köket
-handlat mat

Och just de, allt detta med TVÅ ungar.


Sen tog de stopp. Jag är heelt slutkörd och Lova vägrade återigen sova. Efter två timmars förtvivlade försök fick pappa/morfar komma och assistera vid läggningen.

Nu ska jag titta på ett avsnitt Pretty little liars i sängen och ber till Gud att Theodor kan tänka sig somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0