Nypremiär

Sitter här med lilleman i knät och myser i nya soffan (sofforna) som kom på plats idag. Jag är så nöjd! Imorgon tidigt kommer elektrikern och installerar ugnen, spisen, micron, spot-rampen, och diverse dimmrar och uttag. Även om det är ett tag kvar till färdigt kök med luckor och detaljer, så börjar bitarna ändå falla på plats. Bilder lägger jag upp imorgon.

Theodor sover de senaste två dagarna ungefär 22h varje dygn. Enda gången han skriker eller gör ljud ifrån sig är när blöjan ska bytas. Äta, sova, bajsa! Snällare bebis får man nog leta efter :)

Jag vet inte om det beror på att jag är tvåbarnsmamma och redan vet vad bebislivet går ut på, men numera har jag blivit mycket mer överbeskyddande och känslig. Jag är mycket mer rädd att mina små ska bli sjuka eller göra sig illa. Det gör ondare i mig varje gång Lova ramlar, även om hon själv inte tycker det var farligt. Theo vill jag helst stoppa in i en bubbla där ingen kan hosta eller nysa på honom. Jag kan börja gråta när jag tänker på att han kan bli sjuk. Han är ju så liten och skör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0