Nu vare över för denna gång

Julen är över. Jag hann knappt fatta att snart är det jul? Snart är det vår också hoppas jag. 4 veckor till Theo börjar på dagis. En ny milstolpe i livet, hur detta nu ska gå.

Julen var hur bra som helst. Barnen fick såå mycket fint och blev bortskämda med två tomtar med alldeles för många paket. T fattade inte så mycket, men lova var överlycklig. Först var det tomte hos farmor och farfar. Det bästa är ändå när moster frågar lova om hon fått någon docka av första tomten och hon svarar: mej inte fick någon docka av tomten, mej fick bara hamburgare. Haha sötnos!
Dom fick otroligt fina kläder båda två, docka, dockvagn, skridskor, pussel, leksaksbilar, gosedjur, kökstillbehör med mera med mera! Själv fick jag också massa fint. Orrefors kristall ljusstakar av Sebastian som lovat att inte köpa något. En fin klocka, tallrikar badrock, pläd och mycket annat fint av mamma o pappa.

Det var så fullt upp att jag känner att jag knappt hann äta varken julmat eller julgodis. Det som jag längtat så efter! Det kompenserades idag på juldagen istället. Julbord igen och risalamalta och julgodis till efterrätt. Mätt och belåten somnar jag nu och vilar upp mig inför mellandagsrean imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0