Morotskaka

Jag har verkligen cravings efter morotskaka! Det är sååå gott. Men lagar jag det här hemma så vet jag att den är uppäten på en dag eller två. Så de går inte. Gjorde istället en nyttig variant. Måste säga att den var ett sjuukt bra substitut! Krämig och fluffig och good! Här kommer receptet:

Mixa 3 ägg med 7st färska dadlar i en matberedare.
Blanda sedan den smeten med resterande ingredienser:
2 stora rivna morötter
2dl mandelmjöl
2tsk bakpulver
3tsk kanel
1/2 tsk vaniljextrakt
1/2 tsk salt
3msk kokosolja mätt i fast form

Mixa hela smeten i matberedare eller med mixerstav. Baka i form med avtagbar kant 175grader i ca 35-40min

Frostingen ska på när kakan är helt kall.
Lite mindre än en dl grekisk joghurt
100g low fat Philadelphia
2-3msk sukrin Melis (florsocker utan kalorier) eller eventuellt stevia. ENJOY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0