Julafton närmar sig

Nu har vi slagit in sista klapparna (nästan iallafall) och det är städat och fint i huset. Vi har haft en mysig dag på Frölunda torg, Ikea, en sväng hos Jennie & gabbe och framförallt uppesittarkvällen hos mamma o pappa. God mat, vin och glögg och godis i mängder. Visst är det så att julskinkan smakar som bäst dagen innan julafton? Innan julfrukost och julbord hinner ta över med alla dess innehåll.

Nu sover två små barn här i huset. Lova är förväntansfull och berättade för pappa innan hon somnade att tomten skulle komma med TRE många dockor!! Det ska bli kul att se hennes min när hon kommer ner och ser den nya spisen som tomten monterat och slagit in ikväll.

Nu ska bara julkänslan infinna sig också. Lite svårt när regnet dundrar ner och fönstren skallrar i vinden. Men men julafton är nog min favoritdag på hela året, så det spelar ingen roll.

Jag hoppas verkligen att alla där ute får en fin julafton. Jag hoppas att dom som har det svårt och är tyngda av hemskheter får åtminstone en bättre känsla i kroppen. Med risk för att låta som fröken Sverige: jag hoppas verkligen att alla kan få vara glada imorgon och försöka glömma allt det onda. Mycket kärlek mina vänner <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0