vad vore vi utan bilder

Som ni kanske vet sen innan så ÄLSKAR jag bilder! Bilder är det dyraste vi har. Minnen! Vad vore vi utan bilder? Hade vi haft samma minnen av vår barndom, om det inte vore för bilderna? Jag hade inte haft det iallafall. Jag minns så väl den där klänningen på det kalaset, och frisyren som mamma gjorde så fint. Jag minns hur Sofie somnade på pottan, och hur det såg ut i vårt gamla hus. Så levande minnen hade jag aldrig haft om det inte vore för bilderna mamma och pappa tog när vi va små. Detta har jag anammat, så därför är kameran alltid med. Lova ska få uppleva samma lycka när hon blir äldre, över att det finns bilder och film på allt vi hittat på. Just dessa bilderna kommer sig av att Lova absolut inte skulle sitta i nån hink när vi va hos fotografen. Så vi provade hemma istället



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0