Panik

Idag var det föräldramöte på Lovas kommande skola. Allt verkar bra, och hon har fått byta klass till den där alla hennes vänner går. Mitt kommande år däremot, det får mig att få panik. Det kommer inte bli bra. 


Lova ska lämnas 8.10 på skolan, sen får jag och de andra barnen promenera hem. Vi hinner knappt vända i dörren innan vi ska gå till theos förskola där han börjar klockan 9. Väl hemma så har jag tre timmar att spendera med bebis. Inom den ramen ska alla BVC besök och annat hinnas med. Öppna förskolan kan ja väl glömma då den är olika tider varje dag. Hälsa på nån annan föräldraledig? inte en chans. Lära känna min bebis, när jag samtidigt förmodligen kommer behöva vila så fort han sover. Lite efter 12 ska jag packa ner bebis igen för att hämta Lova. Tillsammans hinner vi hem och vara hemma i bästa fall 45 minuter innan jag måste packa ner bebis och klä på lova för att hämta hem Theo från förskolan. Jag fattar inte hur detta ska ge någon form av livskvalitet överhuvudtaget? Varken för mig eller barnen? Bara på och av med ytterkläder för att lämna och hämta syskon halva dagen. Fine när det är varmt och man kan cykla eller gå i skönt väder. Men vinter och snö? 

Många frustrerade tårar ikväll 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0