Lite lättnad

Ursäkta frånvaron här, men jag kämpar för att orka jobba och allmän vardag, samtidigt som jag fightas med bihåleinflammation från helvetet, och packar o städar samtidigt. Jag sökte hjälp i fredags, men ingen hjälp fick jag. Så idag åkte jag till drop in på vct Alingsås, där jag inte heller fick någon hjälp. Jag var inte listad där så då måste alla andra gå före mig. 

Stackars sköterskan i receptionen såg ut som hon ville gråta när hon skickade iväg mig. Hon ville verklgen hjälpa. resultatet blev iallafall att jag har påbörjat en kur penicillin som jag hade liggande hemma. Så nu ber jag för snabb tillfrisknad! Imorgon och onsdag ska jag upp innan tuppen för att inventera i Skene. Herregud dagarna bara försvinner, när ska jag packa klart?! 

Barnen sköter sig iallafall exemplariskt. Idag pusslade dom från att vi kom hem till vi skulle sova, med paus för middag bara. Ibland kan dom sköta sig, mina små juveler. 


Även aptiten börjar komma tillbaka lite. Den har vart helt borta. Inte orkat äta frukost, knaprat i mig lite lunch och knappt nån middag. Dricka te har jag gjort däremot! Men det håller ju liksom inte, att inte äta. Känner att jag är matt i kroppen efter många dagars illamående vid tanke på mat. 

Idag på affären med barnen kände jag lite lite sug. Handlade hem sparris, melon, mango, färska frallor och lite choklad. Barnen fick mango till kvällsmat och jag tog frallan till middag. Det går åt rätt håll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0