Vakna barn

Här ligger jag i min säng och lyssnar på galet pigga barn som busar i rummet brevid. Klockan ringer 04 så jag tänkte försöka sova innan barnen. Sebastian är ledig och få ta vakenpasset. Dom små liven somnade ju såklart i bilen hem från Åmål. 

Jag älskar verkligen våra knäppa påsktraditioner. Klä ut sig och gå i samlad trupp efter musikanter och flaggbärare. På scen på torget står konferencier och tjoar, och flera vinnare bland de utklädda utses. Hela stan lever upp! Efteråt får alla utklädda en varsin godispåse. Man målar teckningar och viker traditionella påskbrev som man sen fyller med godis och delar ut till vänner och bekanta. Väl hemma har påskharen gömt ägg i trädgården, och godiset sprutar ur öronen. Hela dagen lagas det mat i mängder, som avnjuts på kvällen med större delen av släkten. Underbart! 





Nu väntar en ny och spännande vecka för mig. Jag har redan under helgen planerat en del i huvudet, men många bitar ska falla på plats. Mycket ska planeras och organiseras. 

Hoppas ni alla haft en lika fin påskhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0