Tips

Här kommer min egen lilla paradrätt i vardagen: Spenatpasta med bacon. Det låter kanske inte så gott för er som inte gillar spenat, men det gjorde inte jag heller först. Såå gott! 

Stek en hackad lök tillsammans med två pkt bacon (klippt i småbitar). Tillsätt ett pkt stuvad spenat, inte stuvad bladspenat. När den tinat och beblandat sig med resten i pannan så tillsätt en liten créme fraische, en pressad vitlöksklyfta, salt och peppar. Koka valfri pasta till och njut! 


Insåg att det inte heller ser så aptitligt ut, men jag lovar er, prova!! 




Kommentarer
Postat av: Matilda Berlin

Min sambo ska faktiskt laga just det här till mig ikväll =) Han brukar också blanda i en bit grönmögelost - fantastiskt gott!

Svar: Visst är det gott!! Men grönmögelost har jag inte provat än, lät smaskigt! Riven parmesan är inte heller fel på :)
livetmedlova.blogg.se

2016-01-14 @ 14:38:56
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0