Min treåring

Noah Theodor Christ, tre år gammal idag. En liten kille med stora tankar. Så liten men ändå så stor. Jag har fått mina gråa hår, gråtit av frustration och svettats av nervositet under dina tre stora år. Du har andras gradens brännskada på handen, ett jack i ögonbrynet, en chippad framtand och ett antal ärr över kroppen. Bevis på din nyfikenhet och oräddhet. Ingen trappa är för brant och inget berg är för stort. Din lilla kropp rymmer så mycket kärlek och värme till alla dina nära. Du älskar villkorslöst dom som kommer dig nära, och alltid finns det tid för en kram eller lite gos. Du kryper upp hos mig i sängen och berättar att du älskar mig hundra dagar, klappar mig på kinden och kryper ner under täcket. Äskade barn, jag ser fram emot att se dig växa, men snälla inte för fort bara











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0