Hyllning till larven

Jag är så nöjd med barnens förskola! Såå nöjd! Dom lär sig mer än jag någonsin kunnat föreställa mig. Aldrig protesterar dom över att gå dit, snarare över att bli hämtade. Kärlek och omtanke i överflöd och varje enskilt barn blir sedd. Dom tvingas aldrig säga förlåt till varandra, utan får istället lära sig att förlåt säger man för att man vill det och för att man menar det. Det har betydelse. Dom lär sig att experimentera, utforska och se resultaten av sina egna försök. 

Som förälder får vi dagliga uppdateringar på bloggen. Jag kan följa med i deras vardag, när jag själv måste jobba. Jag kan få skratta över hur söta dom är när dom dansar och sjunger, eller le lite över barnet som somnade med maten i munnen vid mellanmålet. 

Jag önskar alla barn kunde få gå på mina barns avdelning. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0